Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...

maandag 3 juli 2017

The Sky's the Limit!

Goede morgen allemaal!

Vorige maand zaten er in mijn DT-pakket van Craftlines een serie pigment-inktpads van Aladine. Zoals jullie wellicht weten is pigmentinkt een langzaam drogende inkt. Omdat deze langzaam droogt is deze multi-inzetbaar; je kunt er prachtige achtergronden mee maken, maar je kunt er ook stempels mee inkleuren en vervolgens bewerken met embossingpoeder...... dat laatste had ik ooit ergens op internet gezien en stond al heel lang op mijn to-do lijstje.
De stempel die ik er voor gebruikte is van Lawn Fawn (en sinds kort in het assortiment van Craftlines).
Ik ben begonnen met het stempelen van de afbeeldingen op DCP papier. Hiervoor heb ik de zwarte pigmentinkt gebruikt. Daarna heb ik de afbeeldingen bestrooid met clear embossingpoeder en bewerkt met een heatgun. 
Vervolgens ben ik de afbeeldingen gaan inkleuren.
Als je kleurt met inkt (meestal een dye-inkt op waterbasis), gebruik je vaak een kwastje met water of een waterpenseel. Omdat ik een pigmentinkt gebruikt heb (en deze op oliebasis is en dus niet goed reageert met water) heb ik gekleurd met een babydoekje; deze moet wel zo goed als droog zijn.
Ik heb het babydoekje om mijn wijsvinger geslagen en daarmee rechtstreeks op de inktpad inkt opgenomen. De pigmentinkt laat zich heel gemakkelijk uitsmeren over het DCP papier. Omdat ik de afbeeldingen na het inkleuren toch uitknip, hoef ik niet binnen de lijntjes te blijven (wat op zich heel prettig werkt). Ook kun je de kleuren heel makkelijk mengen tijdens het inkleuren. Het mandje van de ballon is gekleurd met geel, oranje en groen. Na het inkleuren van elk onderdeel van de afbeelding, heb ik deze bestrooid met clear embossingpoeder en vervolgens gedroogd met de heatgun, waardoor je een heel gaaf effect krijgt. Een leuk bijkomend effect is dat de kleuren feller worden door het verhitten van de clear embossingpoeder. Dit kan alleen met pigmentinkt en niet met een dye-inkt.... tis maar dat je het weet ;).
Daarna heb ik de wolkjes, de ballon, het mandje en de banner uitgeknipt. Het fijne knipwerk met veel rondingen zoals hier, doe ik altijd met een pincetschaartje met gebogen snijblad; ideaal!
Vervolgens heb ik uit wit cardstock een vierkant van 13x13 gestanst en daarop de ballon, het wolkje linksonder en de tekst rechtsboven gestempeld en bewerkt met embossingpoeder. Daarna een aantal gekleurde wolkjes over de gestempelde ballon op het cardstock geplakt.
Voor een 3D effect heb ik over het gestempelde wolkje een gekleurd wolkje geplakt met 3D foam van 2 mm. Hetzelfde heb ik met de ballon en het mandje gedaan.
Als laatste heb ik het geheel op oranje cardstock van 13,5 x 13,5 geplakt en klaar was mijn kaart.

Ik ben heel benieuwd wat jullie van dit 'experiment' vinden.
Ik heb nog een aantal ideeën met betrekking tot de pigmentinkt.... dus ga jullie er nog wel vaker mee vervelen :).

Challenges:

Graag tot een volgende keer.

14 opmerkingen:

  1. Wat een leuke vrolijke kaart Angela en veel meer werk dan je op het eerste gezicht zou denken! Ik dacht al...inkleuren met een babydoekje om je vinger..hoe dun zijn jouw vingers dan wel niet?? Kwestie van uitknippen dus haha!

    Fijne week, xxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het geheel ziet er super uit, prachtige kleurtjes ook! Leuk om te lezen hoe je het gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Experiment geslaagd zou ik zeggen:) De kleuren zijn prachtig en inderdaad intens. Het is een heel mooi vrolijk kaartje Angela. Weer eens heel iets anders en leuk om te lezen hoe je dit gemaakt hebt. Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Angela !
    Goede uitleg !
    dank !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er prachtig uit.. mooi glittereffect.. op jouw manier kun je dan geen smal wit randje aan je afdrukje knippen, maar iedereen werkt toch anders..
    Gr. Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele mooie vrolijke kaart Angela. Heel wat werk om het te maken maar wel een mooi resultaat! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou dat ziet er heel gaaf uit! Leuk om te experimenteren. Het klinkt wel bewerkelijk, maar dat is nooit erg met een hobby, he?
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat leuk die techniek kende ik helemaal niet.
    groetjes rian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Angela,

    Bedankt voorje lieve reactie op mij blog!

    Wat een gave techniek laat je ons zien,ik kende dit helemaal niet maar het geeft een geweldig effect. Je hebt er ook een prachtig kaartje van gemaakt.
    Zo gaaf om te zien wat je eigenlijk allemaal et inkt kan doen he. Fijne dag!
    Liefs,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke techniek en wat een leuke, vrolijke zomerkaart!
    Dank je wel voor je deelname bij AnMaCreatief. Als je wilt kun je ook nog deelnemen aan onze Facebookchallenge!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Angela,
    Wat een leuke vrolijke kaart!
    Ik ben gek op de stempels van lawn fawn. Deze is ook erg mooi.
    Veel plezier met experimenteren.
    Groetjes Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hele leuke en vrolijke kaart. Ben benieuwd naar je nieuwe probeersels.
    Leuk dat je meedoet aan onze challenge bij Crea Chicky’s Veel succes!!
    Jolanda
    (DT lid)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beautiful card with great coloring! Thanks for sharing with us at Creative Craft Cottage!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je langs geweest bent en bedankt voor je reactie; ik lees ze met veel plezier. Graag tot een volgende keer.
xxAngela